اینجا برای از تو نوشتن هوا کم است

خوشحالم که زنده موندم و دیروز دومین و آخرین امتحان میانترممو دادم. و البته خوشحالیم ماکزیمم یک روز دووم بیاره چون با این حجم درس ها باید دوباره به همون دیفالت سابق درس خوندن برگردم. البته میتونم یه دلیل دیگه هم واسه خوشحال بودن پیدا کنم و اون اینه که تو این آلودگی هوا زنده موندم ( هرچند که خدا میدونه چند سال دیگه چه عوارضی از این هوای آلوده قراره نصیبمون شه). به هرحال بی صبرانه منتظر پیش بینیه برف و بارون هفته ی دیگه ام همچو ابری که در بیابان بر تشنه ای ببارد.

ثمره ی این یک روزی که از درس فارغ شده بودم 3 تا فیلم ( امشب چهارمی هم میبنم) هست. یعنی انقدر این دوهفته روم فشار بود که عقده ای شده بودم بعد اینکه آخرین امتحانو دادم یه دل سیر بخوابم و بعدش فیلم ببینم.

خشم و هیاهو و متولد 65 (درسینما) دیدم. هر دو متوسط بودن به نظرم. اما دربرابر فیلم سومی که دیدم جای بحثی ندارند. فیلم سوم هم قوی سیاه  black swan  شاهکار " دارن آرنوفسکی" بود. قبلا فیلم مرثیه ای برای یک رویا* رو از این کارگردان دیده بودم که اون هم از برترین های تاریخ سینماست.

شدیدا پیشنهاد میکنم این فیلمو از دست ندید. شاید براتون جالب باشه که ناتالی پورتمن واسه این فیلم 9 کیلو وزن کم کرد و بازیش بی نظیر بود و اسکار هم بابت این نقش گرفت. داستانش رو توضیح نمیدم تا اسپویل نشه. نقدش هم قطعا به بیش از 1 بار دیدن نیاز داره.

.

پ.ن : مرثیه ای برای یک رویا فیلمی بی نظیر هست که جامعه ی معتاد امریکا رو به تصویر میکشه. این فیلم در دهه ای که اوج گرایش به دراگ و معضلات اون بود اکران میشه و بسیار تاثییرگذار واقع میشه. موسیقی متن این فیلم هم شاهکار کلینت منسل هست که قطعا شنیدید.

پ.ن 2: با من بشنوید

  • فاطمه ( خط سوم)
خشم و هیاهو واقعا متوسطه؛ هر چند فیلم برداری و قاب بندی های خوب و چشم نوازی داره ولی فیلمنامه از بار قصه بر نمیاد. یک نکته ی خوب دیگه ش بازی عالی سعید چنگیزیانه که البته اولین بار که چنین بازپرسی رو در سینمای ایران می بینیم.
آرنوفسکی اما منو با نوحش نا امید کرد، هر چند مرثیه ای بر یک رویا شاهکاره و قوی سیاه (هنوز ندیدم) هم همین طور ولی به همون اندازه نوح بده. حتی بدتر از خدایان و پادشان ریدلی اسکات.

نکته جالبیو راجب خشم و هیاهو گفتی. منم به این بازپرسی دقت نکرده بودم :)
دقییقا هم عقیده ام. نوحش متوسط بود واقعا.نهایتا واسه جلوه های ویژه اش (هرچند خیلی وقت پیش دیدم و دقیق یادم نیس) بشه یه پوعن مثبت بهش داد.اما اصلا به پای مرثیه ای برای یک رویا و قوی سیاه نمیرسه
قالب جدید مبارک
به امید موفقیتت دکتر شمس :)
خشم و هیاهو رو خریدم چندروزه ولی وقت نکردم ببینم
- با تو شنیدیم
کلی مرسی :)
دکتر  شمس کیه؟! :))))
مرسی که شنیدی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

"خط سوم"

می نویسم از روزمرگی هام، شادی ها و خنده هام ، درد ها و گریه هام.

آن خطاط سه‌گونه خط نوشتی:
ـ یکی او خواندی، لا غیر.
ـ یکی را هم او خواندی هم غیر.
ـ یکی نه او خواندی، نه غیر او!
آن خط سوم منم
Designed By Erfan Powered by Bayan